شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
برگزاری 800 نمایشگاه کتاب «به یاد من باش» در تهران

مجمع ناشران دفاع مقدس از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر انقلاب اسلامی ایران بیش از 800 نمایشگاه کتاب با عنوان «به یاد من باش» در مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استان تهران برگزار می‌کند.

امیر شهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و برنامه‌های این مجمع توضیح داد: مجمع ناشران دفاع مقدس با همکاری موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران همزمان با هفته دفاع مقدس مجموعه نمایشگاه‌های کتاب «به یاد من باش» را در استان‌ تهران برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام شده، قرار است 800 نمایشگاه در مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی تهران شامل مساجد، فرهنگسراها، مترو و بوستان‌ها برپا شود.

امینیان با اشاره به شروع اولین نمایشگاه از روز پنج‌شنبه اول مهر ماه، عنوان کرد: در هر نمایشگاه‌ 250 عنوان از کتاب‌های برگزیده دفاع مقدس که طی سال‌های 1397 تا 1400 منتشر شده‌اند به مخاطبان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: در نخستین مرحله آثار بیش از 70 ناشر دفاع مقدس بنا به موقعیت مکانی نمایشگاه با 25 تا 30 درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

امینیان با بیان اینکه در ادامه این مسیر تعداد ناشران شرکت کننده در طرح افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: همچنین در مناسبت‌های مختلف که این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، ناشران و کتاب‌ها تغییر خواهند کرد، ناشران به تناسب رویدادهای مختلف در تقویم در بخش جنبی، کتاب‌های آن رویدادها را نیز ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این طرح نیازمند حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف است، عنوان کرد: ما از سایر نهادهای فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع  همراهی و حمایت از چنین حرکت‌هایی را داریم و مجمع انتظار دارد تمام دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر حمایت از ترویج فرهنگ دفاع مقدس حرکت کنند.

به گفته امینیان، این حرکت آغاز برنامه‌های مجمع در دوره جدید است، برنامه‌هایی که از ابعاد آموزشی، ترویجی و زیرساختی همه‌جانبه‌ای برخوردار است و براي ارتقاي کیفی آثار،  تولید صدبرابری و نهضت ترجمه قرار دارد.

وی با طرح این موضوع که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه‌ها سطح دسترسی و تامین نیازهای مخاطبان را برطرف کنیم، افزود: مجمع ناشران دفاع مقدس به‌عنوان شتاب‌دهنده و تسهیل‌گر فعالیت ناشران این حوزه بنا دارد زمینه‌های دسترسی به آثار دفاع مقدس را در سراسر کشور افزایش دهد.

مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه مجموعه نمایشگاه‌های «به‌یاد من باش» تا دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه خواهند داشت، گفت: زمان برپایی هر نمایشگاه بنا به تقاضای مجریان نمایشگاه‌ها تعیین می‌شود و محدودیت خاصی ندارند و معمولا بین هفت تا ده روز خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها